5 сладки, но полезни неща

Ако считаш, че правилното хранене и диетата не са съвместими със сладкото, то имаме добри новини – те могат да са “приятели”! Разказваме ти кои полезни вкусотии си струва да включиш в дневното си меню.

Сладките храни внасят в живота ни нотка на еуфория и несравнимо щастие: изяждаш един бонбон и веднага градусът на настроението се качва.

Изключвайки рафинираната захар от менюто, трябва да не забравяш за баланса, защото глюкозата е необходима за производството на енергия и изработката на серотонин, отговорен за доброто ти настроение.

Затова обърни внимание на полезните сладости, в които няма вредна захар.

Мед

Вкусен, сладък, притегателен и много полезен, ако, разбира се, не злоупотребяваш с хапването и се ограничаваш до 1-2 чаени лъжички на ден. За разлика от рафинираната захар, медът е изцяло натурален, богат е на витамини, антиоксиданти и органични киселини.

В меда витамин А се съдържа 60 пъти повече отколкото в говеждото!

В него се съдържат биогенни стимулатори, които активират жизненоважни системи в организма. Специалният състав на меда го нарежда в състава на диетичните продукти. Само не забравяй, че той е силен алерген, затова трябва да си внимателна и да го консумираш в умерени количества.

Черен шоколад

Шоколадът е любимото лакомство на много жени! Няколко парченца могат да заменят всеки антидепресант. Но какво ще кажеш за мазнините и вредните въглехидрати, които никак не са малко в шоколада? Тайната е там, че те се съдържат в млечния шоколад, но не и в тъмния. Ако ти не си представяш и ден без шоколад, избери черния.

Диетолозите са на мнение, че дневната норма – 30 г, е напълно допустима. Това е примерно четвърт шоколад от 100 г. Затова пък ползата от това лакомство е налице:

  • снижава кръвното налягане;
  • подобрява паметта и концентрацията;
  • повишава настроението

За жителите на северните ширини, където около 9 месеца на практика няма слънце, шоколадът е абсолютно необходим. Учените са установили, че той влияе положително на остротата на зрението.

Фурми

Сушените фурми са много сладки и полезни лакомства. В тях има много витамини, минерали, фитонутриенти, фибри, необходими на организма. Освен това фурмите заздравяват имунитета, влияят положително на бременността, снижават риска от сърдечно-съдови заболявания, добра профилактика са на болестта Алцхаймер.

А и от тях можеш да си направиш страхотно вкусни бонбони. Ето и рецептата:

  • 300-400 г фурми без костилки;
  • 200 г бадеми, кашу, фъстъци;
  • кокосови стърготини или какао

Смели с блендер фурмите и ядките, оформи топчета и ги оваляй в кокосовите стърготини.

Вкусно, полезно, бързо и оригинално!

Боровинки, френско грозде и други “сини” плодове

Те са прекрасен заместител на захарта и вариант за здравословно ядене. Синият цвят на плода говори за това, че в него има много растителни пигменти антоциани. Те притежават широк спектър на полезно действие, влияят благоприятно на организма и красотата ни.

Сега брой ползите от тези сладки плодове:

  • имат антиоксидантно действие;
  • борят се със свободните радикали;
  • укрепват стените на кръвоносните съдове и капилярите;
  • влияят благоприятно на зрението.

Като бонус – в сините плодове има много витамин С, ускоряващ синтеза на колаген и хранителните влакна, затова когато похапнеш боровинки, чувството за глад изчезва.

Ябълки

Те са всесезонни и нискокалорични. В червените има едва 40 kcal, а в зелените, дори по-малко. За сметка на това само колко ползи ти носят! Виж сама:

  • съдържащите се в ябълките баластни вещества целулоза и пектин действат благотворно на обмяната на веществата;
  • подобряват храносмилането и бързо утоляват глада;
  • пектинът спомага за извеждането на “лошия” холестерол от организма и подобрява работата на сърдечно-съдовата система;
  • флавоноидите и фенолите работят в полза на красотата и младостта на кожата, служат за профилактика на онкологичните заболявания;
  • витамин С повишава имунитета

Освен това чаят от свежи ябълки помага за добрия ти сън, подобрява настроението и те спасява от депресия.

Translate »