Храната, която носи настроение

Mежду диетата ни и разположението на духа има пряка зависимост. Лошото настроение променя нашите хранителни навици. Често това, което виждаме на подноса пред нас, е там поради успех или провал в работата или личния ни живот. В допълнение храната, богата на витамини и минерали, помага на организма да произвежда необходимите за справяне с мъката невротрансмитери. 

Някои храни наистина могат да повишат настроението ни или да разрешат здравословни проблеми. Магия? Не – просто химията. 

Ето някои храни, които вероятно сте забелязали, че оказват положително въздействие върху настроението ни.

Шоколад при възбуда и нервно напрежение.

Когато сме притеснени, здравословното хранене е последното нещо, за което си мислим. В условията на непрекъснат стрес контролът върху това, което ядем, е много труден. В такива моменти почти никой не отказва блокче шоколад. Това е така, защото мазнините и захарта повишават нивото на серотонин и ендорфин – така наречените хормони на щастието. Какаото е източник на полифеноли и флавоноиди, които повишават настроението и възвръщат яснотата на мисълта. За да се сведе до минимум обаче количеството ненужни въглехидрати, дайте предимство на качествения тъмен шоколад.

Кафе при проблеми с концентрацията.

Ефектът на тази напитка е известен на всеки – дори една чаша ни ободрява и осигурява чстота на мисълта. Но бъдете внимателни: кофеинът може да причини пристрастяване, а излишъкът му рано или късно ще доведе до депресия, безсъние и макар и странно – до влошаване на концентрацията.

Протеини и здравословни мазнини при липса на сън и преяждане.

Който спи малко – много яде. Това е научен факт. Изтощеният мозък се нуждае от храна и ни принуждава да посягаме към сладки неща. Вместо това включете в диетата си източници на протеин: яйца, пиле, говеждо и морска риба. Можете също така да добавите семена от ленено семе и тиква, зелени зеленчуци и авокадо. Много от тези продукти съдържат омега-3-ненаситени мастни киселини, които помагат на организма да произвежда серотонин. Както си спомняме, това е хормонът на радост, а ако мозъкът е доволен, тогава всичко с нас е наред. 

Лешници и чай при умора и депресия.

Ядките не само зареждат тялото с енергия, но също така предоставят много важни хранителни вещества – мононенаситени мастни киселини и минерали като манган, калий, калций, мед, желязо, магнезий, цинк и селен и много диетични фибри, което допринася за развитието на невротрансмитерите. Чаят отдавна е известен със свойството си да отпуска и да повишава концентрацията, като в същото време подобрява настроението, а с добро настроение успешно се решават проблеми, които изискват находчивост и изобретателност. Така че, ако искате да мислите по-трезво – пийте чай. 

И накрая – наблюдавайте, как различните храни влияят на вашето настроение. Резултатите може би ще бъдат интересни.

Източник: ABC Fact

Translate »