Сладки причини да се ядат сладки картофи

Това е статия за невероятните ползи от сладките картофи и градинарството за здравето:

Сладките картофи (батати) са вкусни, евтини и можете сами лесно да ги отглеждате. Освен това, те са много полезни за здравето.

Тук даваме 9 от многото ползи за здравето на сладките картофи.

1.  Високо съдържание на витамин B6.

Витамин B6 помага за снижаването на химикала хомоцистеин в тялото. Хомоцистеина се свързва с дегенеративни заболявания, включително с инфаркти.

2. Добър източник на витамин С.

Макар че повечето хора знаят, че витамин С е важен в отблъскването на настинките и грипните вируси, малцина са наясно, че този особено важен витамин играе ключова роля във формирането на костите, кръвните клетки и зъбите, както и за храносмилането. Той помага за ускоряване зарастването на раните, произвежда колаген, който помага кожата да запази младежката си еластичност, и е особено важен за справянето със стреса. Той дори предпазва тялото от токсини, които може да са свързани с рак.

3.  Богати са на витамин D.

Сладките картофи съдържат витамин D, който е особено важен за имунната система и за цялостното здраве по това време на годината. Едновременно витамин и хормон, витамин D основно се произвежда в тялото вследствие излагането на достатъчно слънчева светлина. Може да сте чували за сезонното афективно разстройство, което е свързано с недостатъчното слънчева светлина и следователно с недостиг на витамин D. Витамин D играе важна роля за енергийните нива, настроението и помага за изграждането на здрави кости, сърце, нерви, кожа и зъби и стимулира щитовидната жлеза.

4.  Сладките картофи съдържат желязо.

Повечето хора знаят, че се нуждаем от минерала желязо, за да имаме достатъчно енергия, но желязото играе и други важни роли в човешкото тяло като производството на червени и бели кръвни телца, отблъскването на стреса, правилното функциониране на имунната система и метаболизирането на протеините, за да споменем само някои от тях.

5.  Сладките картофи са добър източник на магнезий.

Сладките картофи са добър източник на магнезий, който е успокояващият и противодействащ на стреса минерал. Магнезият е необходим за здравето на артериите, кръвта, костите, сърцето, мускулите и нервите, но експертите смятат, че приблизително 80 процента от населението в Северна Америка вероятно има недостиг на този важен минерал.

6.  Те са източник са на калий.

Сладките картофи са източник на един от важните електролити, който спомага за регулирането на сърдечната дейност и на нервните сигнали. Подобно на другите електролити, калият извършва много основни функции, някои от които са отпускане контракциите на мускулите, снижаване на отоците и предпазване и контролиране дейността на бъбреците.

7. Съдържат естествени захари.

Сладките картофи имат естествено сладък вкус, но техните естествени захари се освобождават бавно в кръвотока, което спомага за подсигуряване на балансиран и редовен източник на енергия в тялото, без резките покачвания на кръвната захар, свързвани с умората и напълняването.

8. Сладките картофи са с високо съдържание на каротеноиди.

Техният оранжев цвят показва, че те съдържат много каротеноиди като бета-каротин и други каротеноиди, които са прекурсорите на витамин А в тялото. Каротеноидите помагат за укрепването на зрението и подсилват имунитета, те са мощни антиоксиданти, които спомагат за отблъскването на рака и предпазват от вредните последици от стареенето. Изследвания в Харвард на повече от 124000 души показват 32 процентно снижаване на риска от рак на белия дроб при хората, които консумират разнообразни и богати на каротеноиди храни като редовна част от хранителния си режим. Друго изследване на жени, преминали през лечение за ранни фази на рак на гърдата (Women’s Healthy Eating and Living (WHEL) откри, че жените с най-високи концентрации на каротеноиди в кръвта е най-малко вероятно да бъдат отново сполетени от рака.

9.  Те имат разностранна употреба. 

Опитайте ги печени, на пюре, на пара, на фурна или на скара. Можете да ги добавяте в супи и яхнии или да ги печете на скарата и да ги сервирате със зелени листни зеленчуци като вкусни салати. Обичам да ги пека на скарата с лук и червени чушки, които после използвам в сандвичи. Добавяйте ги в смутита.

Листата на сладките картофи са невероятно здравословни и вкусни!

Листата на сладките картофи са чудесен източник на витамин А, витамин B6, витамин C, калций, желязо, магнезий и калий. Те са също така чудесен източник на хранителни фибри. Листата могат да се ядат сурови и имат лек сладък вкус. Най-добрият начин за ядене на листата е като леко ги запържите в масло с малко чесън. Те са, както казахме, леко сладки като във вкуса им се усеща и „зеленина”.

Градинарството е здравословно хоби, което много успокоява. То помага за облекчаване на стреса. Започнете да се занимавате с градинарство, за да разчитате на здравословни храни  произведени от самите вас! Създавайки своя градина вие ще си осигурите неограничени количества пресни и здравословни храни. Непременно използвайте био-торове в почвата за да са плодовете и зеленчуците ви по-богати на хранителни вещества./Здрави всеки ден