Пробягването на 5-километра дневно помага срещу хроничния стрес

Американски учени откриха, че пробягването на 5 километра дневно помага срещу хроничния стрес. Причината е, че бягането е полезно за хипокампуса – център на мозъка, отговарящ за паметта. Запомнянето на информация е оптимално, когато връзките между невроните на хипокампуса постепенно се усилват. Този процес се нарича дългосрочно потенциране. Хроничният стрес отслабва контактите между нервните клетки, което се отразява негативно на паметта, отбелязаха изследователите.
Специалистите от университета “Бригъм Йънг” в щата Юта направиха опити с една група мишки в клетка със сфера за бягане. Гризачите тичаха около пет километра на ден в продължение на четири седмици. Друга група мишки не правеше физически упражнения. След тичането 50 % от представителите на спортуващите и неспортуващите животни бяха подложени на стрес, като ги потапяха в студена вода или ги слагаха на висока платформа. Един час по-късно експертите измериха нивото на дългосрочното потенциране на всички екземпляри. Оказа се, че паметта на мишките, които са бягали, беше по-силна.
Translate »