Колко течности наистина трябва да пиеш?

Правилото е 40 мл на килограм телесна маса. Ако прекалим, сме заплашени от отоци под очите, хрема, възникваща от най-малкото течение, повишена секреция на мастните жлези в кожата на главата, главоболие при най-малките промени в температурата и продължителна менструация.

Какво да правим обаче, когато ни мъчи жажда? Учените уверяват, че няма да я заситим с топли напитки, тъй като те притежават диуретични свойства и още повече ще я засилят. Няма да ни помогнат и газираните питиета. Освен че увреждат лигавицата на стомаха и червата, повечето от тях съдържат значителни количества захар или подсладители и… засилват желанието да пием. Решението не е и в минералните води, защото доста от тях съдържат много соли, които задържат влагата в организма и може да предизвикат отоци.

Най-подходящи за справяне с жаждата са прясно изцедените сокове, които нямат консерванти и подсладители и са богати на микроелементи и витамини. Освен че ни карат да пием умерено, те са полезни и с допълнителните си свойства. Сокът от боровинки и други горски плодове например помага при физическа и психическа умора. Сокът от моркови стимулира обмяната на веществата. Този от цитруси помага за концентрация на вниманието, а този от ябълки – за запазване на ясен ум и в напреднала възраст. Зеленчуковите сокове пък, особено от зеле и картофи, предпазват от пролетно-летни алергии.Който и сок обаче да изберем, ако го пием всеки ден по една чаша, ще удължим живота си средно с 3-4 години, единодушни са диетолозите./Ева

Translate »