Изкуственият интелект идва: Готов ли е бизнесът за него?

Обещанията за изкуствения интелект и възможностите, които ще ни предостави, не са новост. Пазарът обаче трябва да е готов да види неговите ползи и да ги възприеме. Една от причините, които забавиха навлизането на изкуствения интелект, беше фактът, че той предложи възможности, за които не бяхме готови. Това каза Георги Къдрев, съосновател и управител на Imagga, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Преди около 20 години имаше много обещания какво ще може да се прави с изкуствения интелект. Те така и не се изпълниха. След това настъпи т.нар. „зима на изкуствения интелект“, която продължи над 15 г. Преди около 5 години се възвърнаха напреднали технически възможности, което доведе до нова вълна от обещания какво технологиите могат да направят за бизнеса. Вероятно този път обещанията ще се изпълнят“.

Идеята за Imagga Къдрев посочи, че се заражда още преди години. След няколко опита и постоянна обратна връзка с клиенти, компанията се насочва към разпознаването на обекти и концепции, представени визуално върху снимки и видео съдържание, разказа нейният съосновател. Продуктът е по-скоро технологичен компонент – той се вгражда в други продукти, за да улесни организацията и увеличи ефективността на снимките, добави той.

Към момента компанията има около 250 клиента от над 20 различни сектори и подсектори, поясни Къдрев. Като най-чести клиенти той посочи тези от медийната, развлекателната и рекламната индустрии.

„Около 35% от клиентите имат някакъв вид спецификация на технологията – тя е била допълнена или оптимизирана да разпознава по-прецизно нещата, които в конкретния случай са важни за тях“.

Първоначалното финансиране на компанията е осъществено изцяло самостоятелно, посочи гостът, като добави, че липсата на финансиране все още е проблем у нас.

„Хубавото в момента е, че съществува начално финансиране. Липсва обаче последващото финансиране. Този цикъл е уреден в останалите страни. Ако след първоначалното финансиране компанията се справя добре, то след 18 месеца има последващо. Тук обаче няма такова“

Според Къдрев една идея се превръща в успешен бизнес с постоянство и упоритост. Важни са хората, смята той, както и идеята да е наистина амбициозна, защото ако човек не усеща, че върши нещо значимо, ентусиазмът му бързо се изчерпва.

Гостът коментира и умението за продаване като го определи като една от най-съществените части от инструментариума на успешния предприемач – да продаваш продукта си, работните си места, себе си като предприемач.

Според Кънев е важно младите хора да не се плашат от провала и да осъзнаят, че е важно не да представят един наистина перфектен продукт, а такъв, който да е наистина полезен за хората и да предизвика дългосрочния им интерес.

Translate »